Vores virksomhedskultur
At forstå, hvem vi er
Vi er den førende europæiske distributør af foto, video og optik, men vi må aldrig glemme kernen i vores forretning. Vi eksisterer kun, hvis vi skaber værdi for vores leverandører, partnere og kunder. Vi skal være ydmyge og produktive i gode tider, og i udfordrende tider skal vi vise viljestyrke, beslutsomhed og arbejde hårdt.
1/3 vedligeholdelse og 2/3 udvikling
Vi er nødt til at udvikle vores forretning, samtidig med at vi opretholder den daglige drift. Hvis der ikke er nogen udvikling, er det faktisk en tilbagegang. Stræb altid efter at fokusere 1/3 af din tid, energi og ressourcer på vedligeholdelse og 2/3 på at udvikle forretningen inden for din rolle og dit ansvarsområde. Dette gælder for alle medarbejdere, uanset om du arbejder med salg, kundesupport, produktstyring, indkøb, logistik, marketing eller økonomi.
Let at gøre forretninger med
Vi er nemme at handle med for leverandører og kunder. Nogle gange omtaler vi os selv for sjov som Nordens spejdere, hvilket betyder, at vi er venlige, ærlige, gennemsigtige, respektfulde og ansvarlige. Spøg til side, det er et vigtigt element i vores organisationskultur.
Uden leverandører er der ikke noget Focus Nordic
For leverandørerne er deres brands det vigtigste i verden. Som distributør er vi nødt til at respektere det. Vi må aldrig virke ligeglade, uinteresserede eller arrogante. Vi deler alle relevante oplysninger fra leverandører og partnere inden for vores organisation og med kunderne. Vi deler oplysninger om salg data, lagerbeholdning, salgs- og marketingaktiviteter, forbruger- og markedsindsigt med leverandører.
Vores kunders forretning er vores forretning
Vores rolle som distributør er at påvirke vores kunders forretning positivt på alle relevante områder. Vi har kunder i forskellige brancher, nicher, størrelser og med forskellige behov. Vores tilbud og indsats skal tilpasses, så de passer til forskellige typer af kunder.
Det er afgørende at kunne tilbyde hurtige leverancer og effektive løsninger til IT, logistik, deling af produktdata og eftersalgsservice. Alt går i stå, hvis distributionen svigter.
Kerneværdier
Indvielse
Vi er dedikerede til vores brands, leverandører, kunder og branche og til det arbejde, vi hver især udfører. Alle opgaver er vigtige og uundværlige. Der kræves engagement, interesse og samarbejde i alle funktioner og afdelinger. Vi er et team, som vi alle er dedikerede til.
Professionel og venlig
Vi er professionelle og venlige. Vi behandler alle kunder, leverandører og kolleger med venlighed, respekt og ligeværdighed. Vi er selvsikre og handler beslutsomt, men husker altid at lytte aktivt til andres motiver og tanker. Det vil også skabe en bedre arbejdsdag for os alle, for det skal være sjovt at gå på arbejde.
Tilgængelig
Vigtigheden af at være tilgængelig kan ikke overvurderes. Kunder og leverandører kan kontakte, hvem de vil hos Focus Nordic. Vi reagerer hurtigt på alle typer kommunikationskanaler fra kunder, leverandører og kolleger. Afhængigt af hvem du kommunikerer med, kan WhatsApp, WeChat eller Messenger være lige så vigtige som fysiske møder.
Ansvarlig
Vi har det godt med at tage ansvar og træffe beslutninger. Vi har ikke en nulfejlskultur. Det er acceptabelt at begå fejl, og vi tager ansvar for at rette vores egne fejl og undgå at gentage dem. Det gør os troværdige som virksomhed og som individer.
Omfavn forandring
Vi accepterer og omfavner det faktum, at der altid vil være forandringer. Krav fra markedet, kunder og leverandører vil ændre den måde, vi arbejder på i fremtiden. Vi stræber efter mangfoldighed og respekterer forskellige baggrunde, kulturelle udtryk, viden og erfaringer blandt kunder, leverandører og kolleger.